ikona

Grand Prix je výborná investice do propagace města

2. září 2015

Masarykův okruh letos oslavil 50. výročí mistrovství světa silničních motocyklů, což z Brna dělá druhou nejstarší Velkou cenu MotoGP.

Mám rád motorky. To ale není jediný důvod, proč velmi pečlivě sleduji situaci kolem brněnské Velké ceny. Rozhodně stojí za zmínku, že v návštěvnosti je brněnský motocyklový víkend, s výjimkou španělského Jerezu, který Brnu dýchá na záda, daleko před ostatními konkurenty. Jenom během závodní neděle přijede na Masarykův okruh více návštěvníků než u většiny světových podniků MotoGP za celý víkend.
Vnímám "pro" i "proti" Velké ceny, v prvé řadě její finanční náročnost, resp. nesoběstačnost tohoto podniku a nutnost jej dotovat. Kromě toho stejně jako většina Brňanů zažívám dopravní a další komplikace, které jsou s pořádáním závodu spojené.
Navzdory tomu jsem přesvědčen o smysluplnosti podpory této akce. Velká cena k Brnu patří a Brno patří k Velké ceně. Tento vztah je přirozenou a nedocenitelnou propagací města. Přesahuje-li sledovanost Grand Prix 200 milionů televizních a on-line diváků, jedná se dle mého názoru o nejlépe investované prostředky do propagace města a tvorby jeho evropské identity. Ekonomický přínos pro Brno je při souhrnné útratě návštěvníků v objemu blížícím se 750 milionům korun také nezpochybnitelný, a to ve všech sférách hospodářství. Bohužel částečně i v oblasti šedé ekonomiky.
Dočetl jsem se, že brněnský okruh je známý několika zvláštnostmi, o jedné z nich se hovoří jako o tzv. kvalifikačním prokletí. Posledních pět let platí, že kdo vyhrál v kvalifikaci, nevyhrál závod. Naposledy toto pravidlo zlomil Valentino Rossi v roce 2009. Přeji Velké ceně, aby závod o svou existenci nakonec vyhrála, přestože má v "kvalifikaci" u zastupitelstva města tolik problémů.

Pavel Staněk
člen Zastupitelstva města Brna (ANO 2011)

PS
ikona

 

Grand Prix je výborná investice do propagace města

2. září 2015

Masarykův okruh letos oslavil 50. výročí mistrovství světa silničních motocyklů, což z Brna dělá druhou nejstarší Velkou cenu MotoGP.

Mám rád motorky. To ale není jediný důvod, proč velmi pečlivě sleduji situaci kolem brněnské Velké ceny. Rozhodně stojí za zmínku, že v návštěvnosti je brněnský motocyklový víkend, s výjimkou španělského Jerezu, který Brnu dýchá na záda, daleko před ostatními konkurenty. Jenom během závodní neděle přijede na Masarykův okruh více návštěvníků než u většiny světových podniků MotoGP za celý víkend.
Vnímám "pro" i "proti" Velké ceny, v prvé řadě její finanční náročnost, resp. nesoběstačnost tohoto podniku a nutnost jej dotovat. Kromě toho stejně jako většina Brňanů zažívám dopravní a další komplikace, které jsou s pořádáním závodu spojené.
Navzdory tomu jsem přesvědčen o smysluplnosti podpory této akce. Velká cena k Brnu patří a Brno patří k Velké ceně. Tento vztah je přirozenou a nedocenitelnou propagací města. Přesahuje-li sledovanost Grand Prix 200 milionů televizních a on-line diváků, jedná se dle mého názoru o nejlépe investované prostředky do propagace města a tvorby jeho evropské identity. Ekonomický přínos pro Brno je při souhrnné útratě návštěvníků v objemu blížícím se 750 milionům korun také nezpochybnitelný, a to ve všech sférách hospodářství. Bohužel částečně i v oblasti šedé ekonomiky.
Dočetl jsem se, že brněnský okruh je známý několika zvláštnostmi, o jedné z nich se hovoří jako o tzv. kvalifikačním prokletí. Posledních pět let platí, že kdo vyhrál v kvalifikaci, nevyhrál závod. Naposledy toto pravidlo zlomil Valentino Rossi v roce 2009. Přeji Velké ceně, aby závod o svou existenci nakonec vyhrála, přestože má v "kvalifikaci" u zastupitelstva města tolik problémů.

Pavel Staněk
člen Zastupitelstva města Brna (ANO 2011)

ikona